lördag 21 juli 2007

Vardagsrum igen

Nu har jag fått ett nytt dilemma. Vi har blivit erbjudna att köpa två splirrans nya Ikea Tullsta fåtöljer i Simris röd för en spottstyver. Men kommer de att passa i vårt vardagsrum månntro eller ska jag ställa dem någon annanstans? Vi skulle i så fall ev ta bort vår stora fåtölj som står med soffgruppen i vardagsrummet och sätta in Tullsta-fåtöljerna där, vända mot bordet.


Här är en bild på soffgruppen som den ser ut idag (vita plädar ligger på sittdelarna men de var inte på plats när jag fotade):




Och här kommer då en bild på de nya fåtöljerna som vi velar om vi ska köpa:



Kanske passar fåtöljerna inte in utan kan stå t ex en i dotterns rum för mys eller klädförvaring hmmm. Sonen skulle kunna ha en eller två till att sitta i och spela tv-spel, men han ville inte ha dem - envis rackare. De andra två barnen har för fullt i sina rum så de får inte plats. Vi kanske skulle kunna ha en i sovrummet men vi har ju blått och vitt därinne och de här är röda och vita, passar nog inte så bra. Vilket i-landsdilemma va?

Fast det finns ju faktiskt nya klädslar att köpa på IKEA för 300 kr så det kanske man skulle göra?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Köp fåtöljerna! Byt klädseln om du är missnöjd, men fåtöljerna är snygga och klart snyggare än soffan. ;-)

Stina sa...

Fåtöljen har jag. Gillar den. Jag har så att jag kan byta till vitt eller den där randiga du visar. Puss

Anonym sa...

Har samma fotöljer i vitt och har svart soffa, om du vill ha dem i svart så kan du beställa överdrag här ifrån: http://www.bemz.com/

Anonym sa...

Oj såg lite längre ned i bloggen att soffgruppen var grön och inte svart som jag först trodde....finns kanske något på bemz ändå som är av intresse.

Anonym sa...

Köp fåtöljerna och gör om i vardagsrummet. Det ser ju tråkigt ut där nu.