söndag 27 januari 2008

Hjälp, jag drunknar i leksaker......

Alltså jag måste fråga er en sak. Var 17 gör ni av alla leksaker som barnen har? När jag kikar runt i alla dessa fina bloggar som finns så ser jag såå fina barnrum men var är alla leksaker? Hur förvarar ni dem?
Våra barn har en otrolig mängd saker som gör att det går åt så mycket förvaring och jag får bara inte till det utan att det blir rörigt eller övermöblerat i deras rum. Suuuuck och dubbelsuck. Så jag vill ha måååånga tips nu på hur man ska få till det med förvaring av alla dessa dockor, bilar, pennor, papper, spel, pussel, småpryttlar och en drös till???????????
Har en 3åring och en 5,5åring som snart drunknar i leksaksröran. (mina föräldrar har i många år haft leksaksaffär så det kan vara en bidragande orsak hmm).

Båda barnen har varsin Expedit från Ikea men de räcker inte till för alla saker. Det går även åt två sänglådor modell stora, två tygtvättunnor, en sån tygtub som hänger från taket, en garderob.. för att få plats med alla leksaker som dockor, spel, pussel, papper, bilar, gosedjur, barbie, lilla pony, trollz och gud vet vad.

Hjääääääääälp!!!!!

2 kommentarer:

Skatan sa...

Det här kan jag avslöja eftersom sambon aldrig läser min blogg och eftersom lillan är för liten för att läsa...Jag besöker röda korsets loppis någon gång emellan åt. Med mig har jag en påse skräpleksaker, du vet de där man får som reklam, de där plastiga, de där som aldrig används...Jag har inte ett dugg dåligt samvete. Det är ALDRIG någon som märker att det saknas en endaste pryl. Vad betyder det? Jo, att vi lever i ett överflöd...

Rensa du när ingen ser på ;-)

Kram.

Stina sa...

Tack, goding där...:-)