fredag 4 januari 2008

Oj, oj, oj....

Det var verkligen inte igår som jag bloggade här. 2007 var ett jobbigt år i många hänseenden men jag hoppas att 2008 blir lugnare och mer harmoniskt.



Det har hänt lite här hemma och vi har gjort om lite men inga större förändringar utan lite mindre. Men ibland kan det ju vara de små små ändrigarna som gör det hela till något helt annat med. Jag ska fota och lägga ut lite bilder.



Vi har fått in fukt i tvättstugan, utifrån då. Så vi har fått bila ner all puts på väggarna och putsa om dem och sedan satt nytt kakel. Klinker låg redan på golvet. Nu håller vi på att måla taket och två innerväggar + att en trumma ska bygga för några rör. Sedan ska vi inhandla bänkskiva och så är det äntligen dags att flytta ner nya tvättmaskinen och tumlaren (som nu står i vårt ena badrum). Vi har även skaffat en rad garderober som ska få flytta in i tvättstugan och sedan ska det bli torklina i taket. Det är även tänkt att det ska finnas plats för ett litet bord och stolar och lite leksaker till barnen så de kan roa sig medans "stackars" mamma eller pappa tillbringar tid med att tvätta och hänga tvätt mm. Men det kommer bilder när det finns något vettigt att visa sedan.

Annars så är julen nu utstädad så när som på ljusstakar och julgranen. Känns skönt att få in lite annat nu och jag längtar till våren. Men med en hel del snö ute och minusgrader så känns våren ganska så avlägsen ännu. Men lite nya blommor ska jag allt köpa.

Imorgon ska vi ev åka till en möbelaffär och kika på sängar (ställbara) och även köksbord och stolar. Kanske kikar vi även på soffor med. Kika går ju alltid även om vi kanske inte köper allt på en gång då. Ja, hihi en ny vardagsrumsmatta vill jag med titta efter och lampor och ojoj vad plånboken kommer skrika sedan:)

1 kommentar:

Stina sa...

Du är gullig du vännen!:-)
Ta hand om dig. Kram Stina:-)