måndag 4 augusti 2008

Personlighetstest

När jag var inne hos Smultronstället blev jag nyfiken på ett personlighetstest som nämndes. Nyfiken som jag är så var jag ju bara tvungen att göra det. Så här blev det för min del:

Din personlighetstyp:

Tystlåtna, vänliga och samvetsgranna. Pålitliga. Sätter oftast andras behov framför sina egna. Stabila och praktiskt lagda. Värdesätter trygghet och traditioner. Välutvecklat sinne för form och funktion. Uppmärksamma på detaljer i det sociala samspelet. Extremt lyhörda för andras känslor. Vill vara till nytta för andra.

Karriärer som skulle kunna passa dig:

Inredningsdesigners, designers, sjuksköterskor, administratörer, operativa chefer, sekreterare, förskole- och dagispersonal, socialarbetare, personalvetare, juristassistenter, präster, kontorsansvariga, affärsinnehavare, ekonomibiträden, hemmafruar/hemmamän, trädgårdsmästare, kuratorer, familjerådgivare, hälsovårdspersonal, bibliotekarier, medicintekniker.


Vilken tur att jag har valt att utbilda mig till förskollärare:) Tycker väl att testet stämmer så där. En del frågor var svåra att svara på då alternativen var så snarlika så man får nog ta testet med en liten klackspark, men kul var det:)

Här hittar ni testet om ni vill göra det.

Inga kommentarer: